spat

Výhody orálneho vstrebávania B12

Po desaťročia si ľudia pichali injekcie s vitamínom B12, pretože si mysleli, že je to najlepší spôsob jeho vstrebania sa do krvného obehu. Nový výskum ukazuje, že orálna absorpcia vitamínu B12 je oveľa lepšia ako injekcie.

Ľudia s nízkym obsahom vitamínu B12 v krvi boli viac menej nútení prijímať bolestivé injekcie tohto B vitamínu. Prinajmenšom išlo o veľmi nepríjemný spôsob. Nové dôkazy uvedené v štúdii uverejnenej v časopise „Blood“ naznačujú, že orálna absorpcia B12 funguje rovnako ak nie aj lepšie ako samotné injekcie.

Nedávne údaje ukazujú, že orálna verzia funguje rovnako ako injekcie. Výhodou je, že orálnym príjmom sa zachová vysoká úroveň tohto vitamínu v krvi počas dlhšej doby. Štúdia ďalej ukázala, že po mesiaci  sa hladina vitamínu B12 u ľudí užívajúcich injekciu znížila a zostala na tejto úrovni, zatiaľ čo hladina vitamínu B12 v krvi ľudí, ktorí dostávali B12 orálne naďalej rástla.

 

Telo pri absorpcii vitamínu B12, vylučuje v žalúdku látky (proteín),nevyhnutné pre tento proces vstrebávania. Toto je známe ako „vnútorný faktor“. Starší ľudia produkujú menej „vnútorného faktoru“, a teda sú náchylnejší na nedostatok vitamínu B12. V štúdii, o ktorej sme sa zmienili na začiatku, vysoká dávka B12 podaná orálne sa vstrebáva rovnako ako injekčná dávka. („Zníženie vnútorného faktoru“ je zvyčajne spojené s chronickým nedostatkom B12 známym ako perniciózna anémia.) Je vysoko pravdepodobné, že každý, kto trpí zvýšenou hladinou homocysteínu, psychickými poruchami, poruchami príjmu potravy alebo poruchami spánku trpí nedostatkom vitamínu B12.

Je vedecky dokázané, že úroveň B12 sa vekom znižuje. Nedostatok vitamínu B12 súvisiaci s vekom sa prejavuje stratou sluchu, poruchami pamäte, poruchami koncentrácie, nespavosťou, psychickými poruchami a srdcovými chorobami.

 

"Ak máte problémy s „vnútorným faktorom nie ste schopní prijímať dostatočné množstvo vitamínu B12 tabletkami."

Rýchly nárast obezity a s tým súvisiacich zákrokov, akými sú zmenšenie žalúdka, žalúdočný bypass, majú negatívny dopad na tvorbu „vnútorného faktora“ a s tým súvisiacimi poruchami.

V takýchto prípadoch je absolútne nevyhnutné obísť tráviaci trakt pri podávaní vitamínu B12.

Diéta a vek sú hlavnými príčinami nedostatku vitamínu B12. Naopak, jeho hlavným zdrojom je mäso. Avšak, príjem mäsitej stravy ešte nezaručuje, že príjemca netrpí nedostatkom B12. Napríklad starší ľudia môžu jesť veľké množstvo mäsa a zároveň trpieť nedostatkom vitamínu B12. Môže to byť spôsobené nedostatkom kyseliny chlorovodíkovej v žalúdku, ktorá pomáha udržiavať „vnútorný faktor“. Nedostatok vitamínu B12 je bežný u starších ľudí s poruchami trávenia.

Zdá sa, že nedostatok vitamínu B12 spôsobuje u starších ľudí aj iný faktor, ktorí zatiaľ vedci nedokážu vysvetliť.

V holandskej štúdii vedci zistili, že iba 28% ľudí trpiacich nedostatkom B12 malo problémy s „vnútorným faktorom“. Hlavná príčina pre zvyšných 72% zostáva nateraz tajomstvom. Avšak je dokázané, že v tomto absorpčnom procese zohráva dôležitú úlohu aj kyselina listová. Výskumníci tvrdia, že v súčasnosti trpí nedostatkom vitamínu B12 viac ľudí ako je doposiaľ známe. Keď výskumníci skúmali pacientov v nemocnici pre veteránov v Oklahome použitím upravených kritérií testovania B12, zaznamenali dvojnásobný počet postihnutých ľudí ako v predchádzajúcom testovaní.

"Nedostatok vitamínu B12 je taký bežný, že doktori jeho diagnostikovanie zaradili ako štandardný postup pri testovaní krvi v nemocničných laboratóriách."

spray.jpg

Ľudia trpiaci poruchami spánku môže potrebovať vitamín B12. Štúdie ukazujú, že B12 spôsobuje skoršie uvoľnenie melatonínu v noci. To spôsobí prerušenie spánkového cyklu. B12 pôsobí priamo na hypofýzy čo vyvoláva rýchlejšie uvoľňovanie melatonínu. Ku koncu cyklu, B12 spôsobuje rýchlejší pokles melatonínu. B12 Vám pomôže rýchlejšie zaspať a v prípade ak si nezastriete okno, Vám rovnako  môže pomôcť prebudiť sa skôr vďaka rannému svetlu. B12 Vás robí citlivým na ranné slnko, čo napomáha prebúdzaniu. Orálna absorpcia B12 napomohla k úspešnej liečbe veľmi závažných porúch spánku.

V posledných štúdiách bolo vyvrátené tvrdenie, že ak má byť B12 účinnejší, musí byť aplikovaný injekčne.

Jediný fakt, na ktorom sa zhodnú všetci je, že dostatočný príjem vitamínu B12 je nevyhnutný každý deň a v každom veku.

Ostatné je už len na Vás: bolestivé rany alebo pohodlný a chutný sprej.

Dnes je 24.máj 2019, meniny má Ela, zajtra Urban
+421 903 580 790